Hjelp til strømming

Jeg vil strømme en forestilling, men får beskjed om at den er geo-blokket. Hva gjør jeg?

Geo-blokking betyr at det kun er personer som befinner seg i Norge som har mulighet til å strømme forestillingen. Du vil bli bedt om å dele din posisjon. Trykk da ok.

Har du fremdeles  problemer med å strømme?

Det kan skyldes innstillingene du har for personvern. Nedenfor finner du instrukser som kan hjelpe.

Klikk her for IOS (iPhone og iPad)

Gå til innstillinger  på mobilen. Klikk deg inn på personvern.

Velg stedstjenester

Skjermbilde av en iphone-innstillingsmeny på norsk, med fremheving av "personvern"-delen.

Sjekk at stedstjenester er slått på.

Skjermbilde av en iphone som viser innstillinger for stedstjenester med en liste over apper som indikerer deres tillatelse til å få tilgang til stedsdata.

Ved å skrolle ned stedstjenester finner du din nettleser.

Skjermbilde av en smarttelefoninnstillingsmeny som viser plasseringstjenester for ulike apper, med noen i bruk og andre ikke.

Gi nettleseren (appen) tillatelse til å bruke din nøyaktige posisjon.

Trykk her for Android (Samsung, Sony, Huawei etc)

Gå til innstillinger på mobilen.

Et skjermbilde av innstillingsmenyen på en smarttelefon som viser ulike alternativer som wi-fi, bluetooth og mobilnett på norsk.

Velg posisjon

Skjermbilde av en smarttelefoninnstillingsmeny med ulike alternativer som "biometri og passord" og en pil som peker til "plassering".

Sjekk at stedstjenester er slått på.

Skjermbilde av en smarttelefons plasseringsinnstillingsmeny på norsk som viser alternativer for nøyaktighet og strømsparing.

Åpne deretter til nettleser (appen). Finn innstillinger øverst til høyre

Opplyst fasade av en klassisk bygning om natten.

Trykk på innstillinger

En smarttelefonskjerm som viser en åpen nettleser med en rullegardinmeny og ulike nettleseralternativer synlige, for eksempel ny fane, inkognitofane, bokmerker og innstillinger.

Under innstillinger finner du nettstedsinnstillinger

Et smarttelefonskjermbilde som viser en innstillingsmeny på norsk med en pil som peker på "tilgjengelighet".

Under nettstedsinnstillinger finner du sted

Skjermbilde av en smarttelefoninnstillingsmeny på norsk, og fremhever alternativet 'sideinnstillinger'.

Sjekk av at nettleseren har tillatelse til å lese posisjon. Husk å trykk refresh.

Mobilenhetsskjerm som viser en nettleser med flere åpne faner.

Om du fremdeles har problemer kan du, om mulig, følge livestreamen via PC eller mac.