Jeg vil strømme en forestilling, men får beskjed om at den er geo-blokket. Hva gjør jeg?
Geo-blokking betyr at det kun er personer som befinner seg i Norge som har mulighet til å strømme forestillingen. Du vil bli bedt om å dele din posisjon. Trykk da ok.
Har du fremdeles problemer med å strømme?
Det kan skyldes innstillingene du har for personvern. Nedenfor finner du instrukser som kan hjelpe.
Klikk her for IOS (iPhone og iPad)
Gå til innstillinger på mobilen. Klikk deg inn på personvern.
Velg stedstjenester
Sjekk at stedstjenester er slått på.
Ved å skrolle ned stedstjenester finner du din nettleser.
Gi nettleseren (appen) tillatelse til å bruke din nøyaktige posisjon.
Trykk her for Android (Samsung, Sony, Huawei etc)
Gå til innstillinger på mobilen.
Velg posisjon
Sjekk at stedstjenester er slått på.
Åpne deretter til nettleser (appen). Finn innstillinger øverst til høyre
Trykk på innstillinger
Under innstillinger finner du nettstedsinnstillinger
Under nettstedsinnstillinger finner du sted
Sjekk av at nettleseren har tillatelse til å lese posisjon. Husk å trykk refresh.
Om du fremdeles har problemer kan du, om mulig, følge livestreamen via PC eller mac.