Her er noen spørsmål dere kan diskutere etter å ha sett forestillingen – enten i grupper, alene som skriveoppgave eller som fellesdiskusjon i klassen.
Hva har du sett?
Sett av litt tid på skolen dagen etter forestilling og diskuter eller skriv ned hva dere husker.
- Hvordan starter forestillingen?
- Hvilke karakterer husker dere og hvordan så de ut?
- Hvordan var scenografien i forestillingen?
- Hvordan ble lys brukt i forestillingen?
- Hvordan ble lyd og musikk brukt i forestillingen?
- Hvordan kom det frem hvilken tid og sted handlingen var lagt til?
- Hvordan slutter forestillingen?
- Hvilke inntrykk sitter dere igjen med?
Dersom det er mer tid til å gå dypere inn i tematikk:
- Regissør Tore Vagn Lid bruker DUB som en betegnelse for måten han lager teater på. Gjenkjente dere dette da dere så forestillingen? Hvordan?
- Hvilke tanker hadde du om «Peer Gynt» fra før? Hvordan skiller «PeerGynt DUB» seg fra det du visste fra før?
- Diskuter temaene som Tore Vagn Lid har lagt vekt på. Hvordan ble morsrollen og «personlighetsjakten» tatt opp i forestillingen? Hva tenker du om dette utfra dagens samfunn?
- Skriv ned tanker knyttet til «Å være seg selv» og «Å være seg selv nok».